e-Fatura Başvuru Adımları

MikroX üzerinden yapacağınız e-fatura başvurusu 3 aşamadan oluşur:

1)Mali Mühür Temini
2)GİB e-Fatura Başvurusu
3)MikroX özel Entegratörlük Başvurusu

e-Fatura kullanıcısı olabilmeniz için bu adımları sırayla geçmeniz gerekmektedir. MikroX e-Fatura başvurusu sırasında bu adımları kolayca geçebilmeniz için hazırlamış olduğumuz rehberi sayfanın sağ tarafında görebilirsiniz.

Not: İşlemlerinizi Windows tabanlı bir bilgisayarda gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

  1. Mali Mühür Temini

Bu aşamada Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne Mali Mühür Sertifikası almak için başvuruda bulunacaksınız. MikroX Mali mühür başvuru sayfasındaki linke tıklayarak başvuru formunu doldurmaya başlayabilirsiniz. Bu formda yer alan bilgileri eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurmanız gerekmektedir.

Sonrasında Mali Mühür Sertifika başvuru sayfasında sertifika bilgileri olarak “Akıllı Kart ve Kart Okuyucusu” olarak seçim yaparak tüm alanları tanımlamalısınız. Sertifika Sayısı alanında ise 1 adet yeterli olacaktır. Başvuru formunda belirttiğiniz cep telefonu numarası aynı zamanda onay kodunun gönderileceği numara olacaktır.  Form onayını takip eden adımda cep telefonunuza gelen onay kodunu girerek onayla butonu ile ödeme ekranına geçiş yapılacaktır. Ödeme açıklaması kısmına mutlaka; Başvuru numaranızı ve Vergi Kimlik Numaranızı yazınız. Vakıfbank şubeleri ve internet bankacılığı dışında herhangi bir kanaldan ödeme yapmayınız. Güncel mali mühür ücretlerini buradan öğrenebilirsiniz. Ödeme işleminizi gerçekleştirdikten sonra mali mühür başvuru süreciniz tamamlanmış olur.

Mali mührünüz adresinize Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından ulaştırılacaktır. Mali mührünüzün size ulaşması ortalama 1 hafta sürer.  2. aşamaya başlamak için mali mührünüzün size ulaşmasını beklemeniz gerekmektedir. Mali mührünüz elinize ulaştıktan sonra Kamu Sertifikasyon Merkezi Sürücü Yükleme Servisi sayfasındaki adımları takip ederek bilgisayarınıza uygun Mali Mühür yazılımını kurabilirsiniz. MikroX başvuru sayfasında Yazılım Kurulumu aşamasındaki linke tıklayarak bu sayfaya gidebilirsiniz. Sayfada yazılımı yükleyeceğiniz bilgisayarın işletim sistemini, versiyonunu ve tipini eklemeniz gerekmektedir. Daha sonra kart okuyucunuzun modelini seçin. Modeli seçtiğinizde gösterilen fotoğraf ile sizdeki okuyucunun aynı olmasına dikkat edin. Kart okuyucunuzun modelini okuyucunun arkasında bulabilirsiniz.
Mali mühür PIN temini
Mali mührünüzü kullanabilmeniz için PIN numaranızı öğrenmeniz gerekmektedir. PIN numaranızı öğrenmek için ilk olarak size gönderilen akıllı kartı, kart okuyucunuza takın. Kullanıcı Doğrulama Ekranı'na "Şifreli Giriş" ile giriş yapın. Bu aşamada daha önce kullandığınız güvenlik sözcüğüne ve SMS onayı için aynı cep telefonuna ihtiyacınız olacaktır. Açılan ekranda PIN/PUK bilgisi butonuna tıklayarak PIN'inizi öğrenebilirsiniz.

2) GİB e-Fatura Başvurusu

Yukarıda bahsettiğim tüm aşamaları geçtiyseniz artık GİB’e e-Fatura için başvuruda bulunabilirsiniz. Tarayıcınızın "İnternet Explorer" olduğundan emin olunuz. İlk olarak  MikroX’te  “Başvuru formu” adımında yer alan linke tıklayın. Açılan sayfada altta yer alan “Elektronik Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız.” linkine tıklayınız.

“e-FATURA CANLI ORTAM BAŞVURU” formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurunuz. Yararlanma yöntemi olarak “Özel Entegrasyon“ yöntemini seçiniz.

Formda bulunan alanları mali mührünüz bilgisayarınızda takılı iken doldurmalısınız.
Başvurunuzu tamamladıktan sonra bir sonraki adım olan e-Mikro özel entegratörlük başvurusunu gerçekleştirebilirsiniz.

3) e-Mikro Başvurusu

Başvuruyu gerçekleştirebilmek için mali mührünüzün bilgisayarınıza takılı olması gerekmektedir.

‘’ İmzalama Uygulaması Bulunamadı ’’

 Yukarıdaki uyarıyı alıyor iseniz  link üzerinden imzalayıcıyı indirip kurabilirsiniz. Ama imzalayıcı programlar sadece Windows tabanlı bilgisayarlarda çalışmaktadır. Sizden istenilen bilgileri aşağıdaki gibi doldurmanız gerekmektedir.

- Mükellef Bilgileri

Bu alana firma ile ilgili bilgileri girmeniz gerekmektedir.

- Sorumlu / Yetkili Kişi

Bu adımda firma sorumlusu ile ilgili bilgileri girmeniz gerekmektedir.

Not: İmza görseli e-Arşiv faturalarınız üzerinde bulunmak zorundadır. Aşağıdaki örnek gibi beyaz bir kağıt üzerinde bulunan yetkili kişinin imzasını tarayıp yükleyin.

-Hizmet Seçimi

Bu adımda hesap açmak istediğiniz hizmet türlerini seçebilir ve hesabınızın açılmasını istediğiniz günü belirleyebilirsiniz. 

-Fatura Seri Numarası

Bu alan aynı kağıt faturada olduğu gibi göndereceğiniz faturaların üzerinde bulunan seri numarasını belirlediğiniz alandır.
Buraya 3 haneli, büyük harflerle, Türkçe karakter kullanmadan ve ilk hanesi harf olacak şekilde seri numara girmelisiniz. Ayrıca her hizmetin seri numarası birbirinden farklı olmalıdır. Başka bir özel entegratörden geçiyorsanız, kullanılan seri numaralarının tamamen farklı olma zorunluluğu vardır.

- Adres Bilgileri

Bu alanda gireceğiniz adres bilgileri aynı zamanda keseceğiniz faturada görünecek olan adres olacaktır. Bu nedenle lütfen dikkatli doldurunuz.

- İmzalama

Bu adımda tek yapmanız gereken mali mühür veya e-İmza PIN kodunu girerek bilgileri imzalamanızdır.

Anahtar kelimeler: efatura, eimza, basvuru, EFATURA, Efatura, muhur, malı muhur, matbu fatura, mukellef

Aradığınız yanıtı buldunuz mu?