MikroX hesabınıza, hesabınızda işlem yapmasını istediğiniz kişileri davet edebilirsiniz. Bu şekilde ön muhasebe işlerinizde görev dağılımı yapabilirsiniz. Hesabınıza yeni kullanıcı davet etmek için izlemeniz gereken adımlara ilgili yazımızdan ulaşabilirsiniz.

MikroX’te davet ettiğiniz kullanıcıları MikroX içerisindeki etkinliklerini kısıtlayabilirsiniz.  Yeni kullanıcı eklerken “Standart Kullanıcı” yetkisini seçtikten sonra kullanıcı yetkisini özelleştirebilmeniz için bir “Kullanıcı Yetkileri” penceresi açılacaktır. Mevcut kullanıcılarınızı yetkilendirmek için ise “ayarlar” sayfasından yetkisini değiştirmek istediğiniz kullanıcının bilgi kartındaki "Düzenle" butonuna tıklamanız gerekmektedir.

‘’Kullanıcı Yetkilendirme’’ bölümünde kullanıcılarınızı ‘’Gelirler’’, ‘’Giderler’’, ‘’Nakit’’, ‘’Çalışanlar’’ kategorilerinde ‘’Yetkisi yok’’, ‘’Sadece görebilir’’ , ‘’Tam yetki’’  ya da “Silemez” olarak yetkilendirebilirsiniz.

Bu kategorilerin kapsadığı alanlar şu şekildedir:

Gelirler: faturalar, müşteriler, hizmet/ürünler, tahsilatlar, satış raporları ve tahsilat raporları
Giderler: gider belgeleri, tedarikçiler, hizmet/ürünler, ödemeler ve gider raporu
Nakit: kasa/ banka hesapları ve çekler
Çalışanlar: çalışan ekleme, çalışan bilgileri ve ödemeleri

Peki, yetki seviyeleri ne anlama gelmektedir?

Yetki olarak “Tam yetki” yi seçerseniz kullanıcı tam yetki vermiş olduğunuz kategorilerin kapsadığı tüm alanlarda veri kaydedebilir ve silebilir. “Silemez” olarak belirlerseniz, eklediğiniz kullanıcı ilgili alanları görüntüleyebilir, bu alanlara veri kaydedebilir ama bilgilerinizi silemez. “Sadece görebilir” yetkisiyle, davet ettiğiniz kullanıcı belirlediğiniz alanlardaki işlemlerinizi görüntüleyebilir ama herhangi bir kayıt yapamaz ya da veri silemez. “Yetkisi yok” olarak seçtiğinizde, kullanıcının bu alanlara erişimi engellenir. Bu şekilde hesabınızdaki bilgilerin güvenliğini sağlamış olursunuz.


 



Aradığınız yanıtı buldunuz mu?