e-Fatura nedir ve avantajları nelerdir?

e-fatura elektronik ortamda hazırlanan, yazdırma ve kargo takip sürecini ortadan kaldırarak zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir fatura çeşididir. Alıcı ve satıcı arasında karşılıklı fatura gönderimi elektronik ortamda gerçekleşen durumlarda kullanılır. e-fatura basılı faturayla aynı hukuki değerde olup, düzeni ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenmektedir.
• Firmanızın e-Dönüşüm sürecine ek yatırım maliyetine girmeden adım atmasını sağlar.
• Kağıt fatura basma maliyetini ortadan kaldırır.
• Fatura arşivleme için kullandığınız dolaplar dolusu klasörler My E-Arşiv ile tarihe karışır.
• Tek tık ile fatura oluşturursunuz, fatura kesmek için ayırdığınız operasyonel yükü azaltır.
• Faturalarınızı anında ulaştırıp, tahsilat sürecinizi hızlandırır.

e-Arşiv faturası nedir ve avantajları nelerdir?

e-Arşiv fatura oluşturarak e-fatura sistemine dahil olmayan kurumlara veya son kullanıcılara elektronik ortamda fatura gönderilmesini hızlı ve kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Kazancı belli bir tutarın üzerinde olan e-ticaret sitelerinde kullanımı zorunlu olan e-Arşiv faturası yeni bir belge türü olmayıp, kağıt faturayla aynı hukuki niteliği taşımaktadır. e-Arşiv faturası kullanan şirketler, bir sonraki ayın ilk iki haftasında oluşturdukları e-Arşiv raporu ile birlikte e-Arşiv faturalarını GİB’e bildirmek zorundadırlar.

Daha detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

Kimler e-fatura kullanmakla yükümlüdür?

Kazancı belirlenen sınırın üzerinde olan ve Anonim Şirket, Limited Şirket ve Gerçek/Şahıs Şirket statüsünde bulunan işletmeler elektronik fatura uygulamasından yararlanabilirler ama kazancı bu sınırın altında olan işletmeler de istekleri doğrultusunda e-fatura uygulamasına geçebilirler.

Yürürlükteki tebliğe göre 2017 yılı cirosu 10 milyon TL ve üzeri olan mükellefler 1.1.2019 tarihinde e-Fatura uygulamasına geçmek zorundadır. Fakat Gelir İdaresi Başkanlığı bu sayıları her yıl 1 Ocak itibariyle güncellemekte ve e-fatura uygulamasının giderek yaygınlaşması için çalışmalar yapmaktadır.

Siz de MikroX üzerinden  buradaki adımları takip ederek e-fatura sistemine geçmek için başvuruda bulunabilirsiniz. Ya da GİB veya başka bir e-fatura entagratörü üzerinden de e-fatura başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Kimler e-Arşiv faturası kullanabilirler?

e-Arşiv fatura sistemine geçmek için öncelikle e-fatura sistemini kullanıyor olmanız gerekmektedir. Her yıl 1 ocakta yenilenen kazanç limitinin üzerinde olan şirketler e-Arşiv uygulamasına geçmeleri zorunludur ama bu limitin altında olan şirketler de istekleri takdirde bu sisteme geçebilirler.

Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’ne göre 1 Ocak 2019 tarihi itibarıyla internetten mal veya hizmet satan yapan şirketlerden cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan mükellefler e-arşiv uygulamasına geçmek zorundadır. 

MikroX uygulamasından e-fatura sistemine geçtikten sonra e-Arşiv fatura uygulamasına geçmek için de başvuru yapabilirsiniz. Aynı zamanda GİB veya başka bir entegratör aracılığıyla da başvurunuzu yapabilirsiniz.

Detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

MikroX’te e-fatura sistemine geçiş için ne kadar ödemeliyim?

Maliye Bakanlığı standartlarına tam uyumlu MikroX e-fatura Çözümüyle Mikro Yazılımevi'nin Özel Entegratörlük Sisteminden yararlanarak, MikroX ile yatırım maliyeti olmadan e-fatura sistemine hemen geçebilirsiniz. Ama e-belge oluşturabilmeniz için ihtiyacınıza uygun kapsamdaki e-belge paketini satın almanız gerekmektedir.

Başvurum sonrası ne zaman e-fatura uygulamasını kullanmaya başlayabilirim?

e-mikro üzerinden yaptığınız başvuru tamamlandıktan ve mali mührünüzü aldıktan sonra isminizin GİB listesinde yer almasıyla e-fatura gönderimine başlayabilirsiniz.

e-Faturamı ya da e-Arşiv faturamı gönderdikten sonra üzerinde değişiklik yapabilir miyim?

Hayır, yapamazsınız. Ancak iptal işlemi gerçekleştikten sonra yeni bir e-belge düzenleyebilirsiniz.

e-Faturamı ve e-Arşiv faturamda iade veya iptal işlemi yapabilir miyim?

Tabi ki iade veya iptal işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. İade ve iptal işlemlerinin süreci hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz bu yazımızı okuyabilirsiniz. 

Hangi müşterime e-Fatura göndermem gerektiğini nereden anlayabilirim?

GİB web sayfasından hangi müşterilerinizin de e-fatura sistemine dahil olduğuna bakabilirsiniz. Görmek için tıklayın.

Mali mühür nedir?

Mali mühür, elektronik fatura ve diğer resmî belgelerin bütünlüğünün, kaynağının ve içeriğini garanti altına alan, bu belgelerin elektronik ortamdan ilgililere iletimi ve elektronik ortamda saklanması sırasında güvenliğini ve gizliliğini sağlayan bir elektronik kaşedir.

Mali mühürle ilgili daha detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

MikroX’ ten nasıl e-fatura kesebilirim?

Eğer e-faturaya geçiş sürecini tamamlamış ve mali mührünü almışsanız MikroX üzerinden e-fatura kesmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

1. Gelirler menüsünden altındaki ‘’Faturalara’’ girip yeni fatura kaydı yap
2. Faturanı kaydet
3. Çıkan ekrandan ‘‘Fatura detayına git’’ butonuna tıkla
4. Fatura detay sayfasının sağ üst köşesindeki ‘’İşlemler’’ menüsünden ‘’e-fatura oluştur’’ seçeneğini işaretle.

e-fatura sistemine geçersem matbu fatura kesmeye de devam edebilir miyim?

Hayır, devam edemezsiniz. Yürürlükteki tebliğe göre e-fatura ve e-Arşiv fatura sistemine geçenler aynı zamanda matbu fatura kullanmaya devam edemezler.
e-fatura kullanmayan müşterilerinize e-Arşiv faturası kesmeniz gerekmektedir.


Aradığınız yanıtı buldunuz mu?